SALDIRI STRATEJİLERİ
"Zafer kendilerinde saldırma kararlılığı bulunanlarındır." anlayışı hakimdir.Bu strateji daha çok pazar liderlerine karşı uygulanır ve rakipten müşteri koparmaya yönelik bir stratejidir.
Bu stratejileri Şöyle sıralayabiliriz ;
- Kanat Saldırıları (TIKLA GİT)
- Kuşatma Saldırısı (TIKLA GİT)
- Bypass Saldırısı (TIKLA GİT)
- Gerilla Saldırısı
- Cepheden Saldırı (TIKLA GİT)
4.Gerilla Saldırısı
Vur-Kaç yanıltma taktiğine dayalı saldırılar olarak bilinirler.Daha çok küçük işletmelere için geçerlidir.Küçük çapta ve değişik zamanlarda olabilmektedir ve rekabeti zayıflatmak amacıyla yapılır.
Gerilla Saldırısı Yöntemleri
- Seçici fiyat indirimleri yapmak
- Reklamlarda farklı konumlandırma taktikleri ile rakibin dikkatini başka yöne çekmek
- Geçici stratejik ortaklıklar
- İdari ve yasal manevralar
Gerilla Stratejisinin Uygun Olduğu Durumlar
- Taktik değiştirmenin hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesi olasılığı olduğunda
- Belirli bir pazar bölümünde odaklanma ihtimali olduğunda
- Rakibin yetersiz olduğu bölümlerin olması durumda
Tipik Gerilla Stratejileri
- Pazar bölümünde mevcut rekabet yapısına yasal yollardan saldırmak
- Kısa dönem ortaklıklar
- Seçici fiyat kırma
- Rakibin test pazarlarını, pazar araştırmalarını, reklam kampanyalarını ve satış tutundurma faaliyetlerini bilinçli olarak sabote etmek
- Rakipler hakkında olumsuz kamuoyu oluşturmak
Gerilla Stratejisi Örnekleri
Örnek - 1
Amerikan X tuz firması rakibi Y tuz firmasının %50 payına karşı ülke çapında %5 paya sahipti.Onunla rekabeti çok zordu.Dolayısıyla sadece kendi bölgesinde Y'nin 3 katına erişti.
Örnek - 2
Deniz Bank kendi kredi kartı markasını oluşturmak yerine Garanri Bankası ile yapmış olduğu bir anlaşma ile müşterilerine Bonus Card sunmuştur.Uygulamaya koyduğu bu strateji ile Deniz Bank %0.5 olan kredi kartı pazar payını ek maliyetsiz bir şekilde %2 ye çıkartmıştır.

EmojilerEmojiler